2008年2月25日星期一



商朝(約前17世紀前1046年),中國歷史上繼夏朝之後嘅一個王朝。約西元前1600年商族部落首領商湯創立,商王朝經歷17代31王。經歷五百幾年,至前1046年1月20日周武王所滅。
西方學者一般認為,夏朝嘅存在無確鑿嘅證據,因此只屬傳說;中國嘅第一個朝代應該係商朝。按照其文明標準,中國嘅文明史只能從盤庚遷殷起計,只有3000年。呢度指出,呢啲學者嚮20世紀上半葉、殷墟遺址被發現之前,同樣認為商朝只係一個傳說中嘅王朝。但殷墟出土嘅甲骨文印證咗史記所載商王世系表,故商朝嘅存在再無爭議。偃師二裏頭文化嘅考古成果對夏朝嘅存在提供咗支援性證據。嚮被普遍看作蠻夷之地嘅非中原地區,以成都廣漢為中心嘅、以青銅器聞名嘅三星堆文化,都創造咗不亞於中原商朝嘅高度文明,距離依家有4000年咁耐。

概況
商朝嘅勢力範圍東至大海,西至陝西省西部,東北達到遼寧省,南至江南一帶(唔包括四川雲南貴州等西南地區),為當時世界上一個大國,但主要治理區域仲係中原一帶。建都亳(今山東省曹縣以南地區),曾多次遷移,後盤庚遷都(今河南省安陽小屯村),因而商都被稱為

疆域
商王朝建立了一套比較完整嘅國家機構。中央分設管理政務嘅卿事寮和主持祭祀嘅太史寮二大機構。地方用侯、邦伯加強各地嘅統治,仲有大批宮廷侍衛。同時商朝王室仲掌握有大批武器和軍隊,貴族仲設立了殘酷嘅刑法監獄。另外,仲使用宗教觀念來鞏固其統治地位,商王甚至自稱係"上帝"嚮人間嘅代表,把神權王權結合起來。

商朝 經濟狀況
商朝嘅農業比較發達,可以使用多種穀類釀造酒,已經可以鑄造精美嘅青銅器和燒制白陶。由於交換嘅發達,已經出現了早期嘅城市,係當時世界上文明發達嘅國家,由於商王朝商業嘅發達,與周邊國家經濟貿易往來很多,今天商人一詞,源自當時周邊國家對商朝國人嘅稱謂。農業係最重要嘅經濟部門,農田有比較整齊嘅規劃,農田作物種類有黎、粟、稻、麥,發明了中耕;有蠶桑經營,紡織業有所發展;商代除有六畜外,仲馴養了象,畜牧業相當發達。

農業

社會生活

文化與科學
商代開始初步掌握了冶鐵技術,制陶業、商業都很興盛。商代甲骨文嘅發掘證明,商代嘅文字發展已經經歷了一個漫長嘅時期。天文曆法夏代進步,天象學上都有新嘅發現,人們發現了火星彗星,此外仲有數學和疾病嘅記載,音樂嘅成就很大,出現了專習音樂">音樂舞蹈">舞蹈嘅樂人;雕塑係商代工奴們最突出嘅工藝成就。

科學技術
伊尹

商王朝各代君主

夏商周歷史年表

沒有留言: